سیم پیچ ترانسفورماتور مس بهتر است یا آلومینیوم؟

ترانسفورماتور مسی در کالا برق 121

سیم پیچ ترانسفورماتور مس بهتر است یا آلومینیوم؟

ترانسفورماتورهای نوع خشک معمولا دارای سیم پیچ های مسی یا آلومینیومی هستند که به عنوان سیم پیچ نیز شناخته می شوند. سیم‌پیچ‌های ترانسفورماتور به سیم‌پیچ‌های درون ترانسفورماتور اطلاق می‌شود که توان را در داخل واحد می‌کشند و توزیع می‌کنند. معمولاً دو سیم پیچ در یک ترانسفورماتور نوع خشک وجود دارد – یکی که برق را از منبع می گیرد و دیگری که آن نیرو را به بار منتقل می کند. هر دو سیم پیچ مسی و آلومینیومی عملکرد یکسانی را انجام می دهند.

برای برخی از کاربردها، یک نوع بر دیگری ارجحیت دارد. گزینه ای که انتخاب می کنید به نیازهای خاص مرکز و نیازهای منحصر به فرد شما بستگی دارد. در ادامه بیشتر در مورد نحوه مقایسه سیم پیچ آلومینیوم و مس توضیح خواهیم داد.

ترانسفورماتور مسی در کالا برق 121
ترانسفورماتور مسی در کالا برق 121

تفاوت بین سیم پیچ های مس و آلومینیوم

در حالی که اکثر ترانسفورماتورهای نوع خشک ولتاژ پایین و متوسط ​​برای انتقال انرژی به سیم پیچ های آلومینیومی متکی هستند، بسیاری از مهندسان و اپراتورهای کارخانه سیم پیچ های مسی را برای کاربردهای خاص ترجیح می دهند. در اینجا برخی از تفاوت های اصلی بین این دو نوع آورده شده است:

هزینه های اولیه

در ابتدا، سیم‌پیچ‌های آلومینیومی معمولاً ارزان‌تر از سیم‌پیچ‌های مسی هستند، زیرا تولید خود مواد نسبتاً ارزان است. علاوه بر این، ثابت شده است که قیمت آلومینیوم در دوره‌های طولانی ثابت می‌ماند – که به سیم‌پیچ‌های ارزان‌تر ترجمه می‌شود.

هزینه های اولیه مس از لحاظ تاریخی بی ثبات تر از هزینه های آلومینیوم بوده است. با این حال، اگرچه سیم‌پیچ‌های مسی کمی گران‌تر هستند، بسیاری از کارشناسان معتقدند که این نوع از سیم‌پیچ‌های مسی مزایای طولانی‌مدتی بیشتری نسبت به همتای آلومینیومی خود دارد.

ترانسفورماتور مسی در کالا برق 121.
ترانسفورماتور مسی در کالا برق 121.

 

هزینه های عملیاتی

سیم پیچ های آلومینیومی معمولاً سطح مقطع بزرگتری از ترانسفورماتورهای نوع خشک را نسبت به گزینه های مسی اشغال می کنند. طراحی گسترده‌تر سیم‌پیچ‌های آلومینیومی، چگالی جریان کمتری را تولید می‌کند، که در مقایسه با ترانسفورماتورهای زخم مسی مدل قدیمی‌تر، سرعت کمتری از دست دادن گرما و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به همراه دارد.

سیم پیچ های مسی معمولاً دارای سیم پیچ های محکم تری هستند که می توانند برای چگالی جریان کمتر نیز بهینه شوند. در طرح‌های مدرن، به لطف پیشرفت‌هایی که امکان کاهش اتلاف حرارت سیم‌پیچ مسی را فراهم می‌کند، سیم‌پیچ‌های مسی اغلب از نظر هزینه‌های عملیاتی طولانی‌مدت از سیم‌پیچ‌های آلومینیومی بالاتر هستند.

قابلیت اطمینان

در حالی که سیم‌پیچ‌های مسی و آلومینیومی عملکردهای کلی یکسانی را برای ترانسفورماتورهای ولتاژ پایین و متوسط ​​ارائه می‌دهند، مس از نظر قابلیت اطمینان از آلومینیوم بالاتر است. آلومینیوم تنها 62 درصد رسانایی الکتریکی مس را دارد که مس را به هادی بسیار مؤثرتری تبدیل می کند.

عایق بندی مناسب می تواند تضمین کند که فاکتورهای اتلاف انرژی برای هر نوع یکسان باقی می مانند. اتلاف حرارت نیز به اندازه سیم پیچ ها بستگی دارد – و آلومینیوم به راحتی می تواند برای جبران این مشکل اندازه شود. با این وجود، مس معمولاً به دلیل استحکام فیزیکی و مقاومت در برابر تغییر شکل، قابلیت اطمینان طولانی مدت بیشتری را ارائه می دهد.

ترانس برق در کالا برق 121
ترانس برق در کالا برق 121

عمر عملیاتی

اگر سیم‌پیچ‌های مسی و آلومینیومی به درستی نصب و مراقبت شوند، عمر کارکرد آنها باید تقریباً برابر باشد. یکی از ایرادات آلومینیوم این است که نصب آن معمولاً دشوارتر از مس است که گاهی اوقات منجر به مشکلات عملیاتی قابل پیشگیری می شود.

اگرچه پیشرفت‌های طراحی مدرن به متخصصان ترانسفورماتور اجازه داده تا مشکلات فنی مرتبط با آلومینیوم را بررسی کنند، مس معمولاً یک گزینه برتر برای محافظت در برابر تنش‌های جریان خطا و طول عمر کلی است.با  بازرگانی کالا برق 121 در تماس باشید

برای اکثر کاربردهای ترانسفورماتور نوع خشک، سیم‌پیچ‌های مسی استاندارد صنعتی هستند، اگرچه معمولاً از هر دو نوع استفاده می‌شود. برای انتخاب نوع ترانسفورماتور مناسب بابازرگانی کالا برق 121 به ​​صورت آنلاین یا با شماره 09309124141 تماس بگیرید، و اگر از قبل می‌دانید به چه چیزی نیاز دارید، در صورت تمایل می‌توانید درخواست قیمت کنید.

kalabargh121
ارسال دیدگاه