راهنمای کامل تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور روغنی

تعمیر ترانسفورماتور در سایت کالا برق 121

راهنمای کامل تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور روغنی

ترانسفورماتورهای  روغنی عمدتاً از روغن معدنی برای عایق کاری و خنک کردن تجهیزات استفاده می کنند و این امر باعث اطمینان بیشتر ترانسفورماتورها می شود. علاوه بر این، آنها برای کار موثر و افزایش طول عمر نیاز به نگهداری منظم دارند. این وبلاگ برخی از روش های موثر برای مراقبت از واحدهای ترانسفورماتور روغنی و استراتژی های تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده برای داشتن ترانسفورماتور شما در شرایط کاری خوب را پوشش می دهد.

تعمیر و نگهداری معمولی برای ترانسفورماتورهای روغنی

یک ترانسفورماتور  روغنی نیاز به انجام کارهای مختلف تعمیر و نگهداری از جمله اندازه گیری و آزمایش پارامترهای مختلف دارد. دو نوع تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور وجود دارد – تعمیر و نگهداری معمولی و تعمیر و نگهداری موقت، یعنی به صورت درخواستی یا هر زمان که لازم باشد. بررسی و نگهداری منظم ترانسفورماتور به عنوان نگهداری وضعیت نیز شناخته می شود. در اینجا ما استراتژی های جداگانه ای را برای برنامه های نگهداری روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه با هر فرکانس متشکل از اجزای مختلف تعمیر و نگهداری فهرست کرده ایم.

تعمیر ترانسفورماتور در سایت کالا برق 121
تعمیر ترانسفورماتور در سایت کالا برق 121

تعمیر و نگهداری روزانه

تعمیر و نگهداری روزانه ترانسفورماتور روغنی باید شامل بررسی روغن و دما باشد. دمای محیط، دمای سیم پیچ و دمای روغن باید بررسی شوند تا مطمئن شوید که در محدوده نرمال قرار دارند. ببینید که سطح روغن با دما تغییر می کند. در مورد یک مدل مغناطیسی، باید با چرخش به حضور آهنربا پاسخ دهد. اگر هر یک از این موارد اتفاق نیفتد، نشانه روشنی است که نشانگر نیاز به تعویض دارد.

ولتاژ و جریان بار را با ولتاژ نامی مقایسه کنید. حفظ جریان اضافه، دیفرانسیل و رله جریان زمین در شرایط خوب از خرابی الکتریکی جلوگیری می کند.

مورد بعدی که باید بررسی شود سطح نویز است. اگر ترانسفورماتور  روغنی شما با صدای بلند کار می کند، مهم است که دلیل سر و صدا را بدانید. هسته ترانسفورماتور، سیم پیچ ها، یا سیستم های خنک کننده – هر یک از اینها می تواند باعث ایجاد نویز بالاتر در ترانسفورماتور شود.

تعمیر و نگهداری هفتگی و ماهانه

مرحله بعدی تعمیر و نگهداری معمول، چک های هفتگی و ماهانه است. در زیر برخی از کارهایی که باید به عنوان بخشی از این برنامه انجام شوند، آورده شده است.

1.سطح روغن را با دمای روغن آن بررسی کنید.
2.بازرسی رله ها برای جمع آوری گاز.
3.اطمینان حاصل کنید که اتصالات واشر و رادیاتورها محکم هستند و نشتی روغن ندارند.
4.بررسی ترانسفورماتور از بیرون برای هرگونه تغییر رنگ یا رنگ خرد شده و غیره.
5.برای آب بندی مناسب هر دستگاه دریچه فشار فشار در ترانسفورماتور بررسی کنید
6.بازرسی دستگاه کاهش فشار برای عملکرد مناسب.

تعمیر ترانسفورماتور در سایت کالا برق 121
تعمیر ترانسفورماتور در سایت کالا برق 121

تعمیر و نگهداری سالانه ترانسفورماتور روغنی

علاوه بر نگهداری برنامه ریزی شده روزانه، هفتگی و ماهانه، مواردی وجود دارد که باید سالانه بررسی شوند. این ممکن است به کمک یک تکنسین نیاز داشته باشد، بنابراین برای پشتیبانی با متخصص تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور خود تماس بگیرید.

دستگاه های کاهش فشار نصب شده روی پوشش، شیر فشار شکن و/یا شیر شریدر را به همراه رله سرج از نظر کارایی عملیاتی و علائم آسیب به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری سالانه بازرسی می کند.
1.نشانگرهای دما و انتخابگر مدار خاموش را در ترانسفورماتور پر از روغن بررسی کنید و در صورت نیاز این قطعات را تعویض کنید.
2.مقاومت عایق رله های محافظ ترانسفورماتور را ارزیابی کرده و در صورت نیاز آنها را تعویض کنید.
3.موتورهای فن یا پمپ روغن را بررسی کرده و مقاومت آنها را بررسی کنید.
4.قسمت بالای دستگاه ترانسفورماتور را در اطراف مخزن کاهش فشار بررسی کنید تا مطمئن شوید که نشتی وجود ندارد.

چک لیست

در اینجا چک لیست Go-To شما برای تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور آمده است.

بازرسی کامپوننت

مشکلات احتمالی ترانسفورماتورهای روغنی

ترانسفورماتورهای روغنی برخی از مشکلات عملیاتی بالقوه را تشکیل می دهند. درک آنها می تواند به جلوگیری از خرابی قبل از شروع کمک کند. ما برخی از نگرانی های استانداردی را که شما را در تعمیر یا تعویض ترانسفورماتور آزار می دهد، فهرست کرده ایم.

نشت روغن

نشتی می تواند از واشرها، رادیاتورها/پره های خنک کننده، مخازن و دیگر اجزای ترانسفورماتور رخ دهد. این نشتی ها در صورتی که جزئی و نادر باشند قابل رفع هستند، اما تکرار بیشتر نشان دهنده مشکل بزرگتر است.

خرابی الکتریکی

خرابی ترانسفورماتور می تواند توسط خطاهای خط و افزایش ولتاژ ایجاد شود. اطمینان از یک سیستم حفاظتی با کیفیت بالا می تواند از این اتفاق جلوگیری کند.روغن ترانسفورماتور روغن را بررسی کنید و مطمئن شوید که مقادیر مطابق با استاندارد IS 1866 هستند و در صورت نیاز از فیلتر استفاده کنید.
محافظ روغن عملکرد سنج روغن مغناطیسی و سلول هوا را بررسی کنید
رله بوچولز گاز را بررسی کنید و در صورت خشک بودن هوا آزاد کنید
اتصالات واشر پیچ های نشتی را چک کرده و دوباره ببندید
قبل از انجام هر گونه فعالیت تعمیر و نگهداری مطمئن شوید که ترانسفورماتور خاموش و بدون برق است.
به هرگونه نویز یا لرزش غیرعادی بالا گوش دهید.
نمای بیرونی ترانسفورماتور را بررسی کنید و دستگاه را از هرگونه کثیفی، گرد و غبار و زباله تمیز کنید.
نشانگرهای سطح روغن و دما را بررسی کنید.
پیچ‌ها، پیچ‌ها و سخت‌افزار دستگاه را بررسی کنید و هر چیزی را که شل شده است ببندید.
نشتی ها را بررسی کنید و فوراً آنها را برطرف کنید – اگر ترانسفورماتور شما اغلب نشت می کند، بهتر است به دنبال یک جایگزین کامل باشید. نشتی‌ها می‌توانند به دلایل زیادی ایجاد شوند – می‌توانند از یک واشر بد، نشتی سوراخ در محل جوش یا هرگونه زنگ زدگی در قسمت پایین دستگاه باشند.
ترانسفورماتور را روشن کنید و برای هر آزمایش یا تجزیه و تحلیلی که باید انجام شود اجرا کنید.
ثبت دقیق تمام کارهای تعمیر و نگهداری انجام شده، از جمله اینکه چه کسی آنها را انجام داده است، تاریخ، و کدام قطعات بررسی شده است.

 

ساییدگی و پارگی

قطعات الکتریکی به طور طبیعی فرسوده می شوند و با افزایش سن نیاز به مراقبت بیشتری دارند. بنابراین شاید بهتر باشد به ارتقای ترانسفورماتور خود توجه کنید. علائم پیری مانند عایق بندی ضعیف می تواند سرنخی در مورد وضعیت کلی دستگاه شما بدهد. رطوبت و رطوبت موجود در هر قسمت از ترانسفورماتور نیز می تواند باعث اکسیداسیون و خراب شدن روغن شود.

افزایش دما

برای داشتن دمای مطلوب، ضروری است که رادیاتور شما در شرایط مناسب کار کند. اگر دمای کار ترانسفورماتور 50 درجه فارنهایت افزایش یابد، طول عمر آن به نصف کاهش می یابد. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که مواد عایق شروع به تخریب کنند.

مزایای نگهداری پیشگیرانه ترانسفورماتور روغنی

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه ترانسفورماتورهای پر از روغن، طیف وسیعی از مزایا را به غیر از عملیات روانی ارائه می دهد.

ایمنی کارگران بهبود یافته است

یک ترانسفورماتور به خوبی نگهداری شده شانس کمی برای ایجاد هرگونه خرابی الکتریکی یا رویدادهای شدید مانند انفجار که ایمنی کارگران را تضمین می کند، ندارد.

افزایش طول عمر

ترانسفورماتور یک سرمایه گذاری برای کسب و کار شما است. هنگامی که به دنبال استراتژی های نگهداری مناسب به خوبی نگهداری شود، می تواند برای مدت طولانی تری دوام بیاورد. این به نوبه خود از هزینه های جایگزینی و عملیاتی جلوگیری می کند.

بازرسی ترانسفورماتور

کار بازپیچ و تعمیر ترانسفورماتور در یک صنعت به تجربه بالایی نیاز دارد. به جای برون سپاری یک تکنسین برای کارهای تعمیر و نگهداری ساده، خوب است که یک متخصص تعمیر و نگهداری اختصاصی در هر محل داشته باشید. او باید مواردی مانند نشت روغن، سوپاپ‌ها، بوش‌ها، رادیاتورها و موارد دیگر را بررسی کند. سیستم های آب بندی حفظ روغن، سیستم های آب بندی مخازن کمکی، دماسنج های دمای سیم پیچ، اجزای کنترل فشار گاز از دیگر اجزایی هستند که در بازرسی منظم باید بررسی شوند.

تعمیر ترانسفورماتور در سایت کالا برق 121
تعمیر ترانسفورماتور در سایت کالا برق 121

نتیجه

فروشگاه کالا برق 121 ، ارائه راهکارهای برتر ترانسفورماتور  روغنی به مشتریان خود دارد. متخصصان ماهر راهنمایی های تخصصی را برای تعمیرات و نگهداری دوره ای ارائه می دهند. تکنسین های ما ویژگی های خارجی ترانسفورماتور را تجزیه و تحلیل می کنند و با بازرسی داخلی عمیق تر می کنند تا علائم عملکرد غیرعادی را بررسی کنند. آنها طراحی سیم پیچ، گیره مکانیکی، سیستم های عایق، هارمونیک ها، هسته فولادی و محیط را در نظر می گیرند و ارزیابی می کنند. واحدهای مقاوم سازی کالا برق 121 طوری طراحی شده اند که عملکرد بهتری از واحدهای اصلی شما داشته باشند. اکنون برای دانستن بیشتر با ما تماس بگیرید.09309124141

 

kalabargh121
ارسال دیدگاه