مزایا و معایب خرید ترانسفورماتورهای باز سازی شده دست دوم

ترانسفورماتور در سایت کالا برق 121

مزایا و معایب خرید ترانسفورماتورهای دست دوم

این مقاله عمدتاً در مورد ترانسفورماتورهای توزیع روغنی بحث می کند، اما همین منطق را می توان برای اکثر انواع دیگر ترانسفورماتورها نیز اعمال کرد.

برای شروع، ابتدا باید درک کنیم که چرا خرید یک ترانسفورماتور دست دوم بازسازی شده  ، بر خلاف بسیاری از انواع دیگر تجهیزات بازسازی شده، یک ملاحظات صحیح است. همه تجهیزات به راحتی به دلیل ماهیت طراحی خود بازسازی نمی شوند. این مورد در مورد اکثر ترانسفورماتورها صدق نمی کند.

به دنبال قیمت گذاری هستید؟ با ما با شماره 09309124141 تماس بگیرید

چرا بازسازی ترانسفورماتور عملی است؟

برای اینکه یک محصول از نظر اقتصادی برای بازسازی مجدد کاربردی باشد، باید معیارهای زیر را داشته باشد:

در معرض منسوخ شدن سریع فناوری قرار نگیرید.
به راحتی با استفاده به خطر نیفتد.
هزینه بازسازی باید به طور قابل توجهی کمتر از هزینه ساخت جدید باشد.
ترانسفورماتورها هر سه الزامات را برآورده می کنند!
اگرچه پیشرفت‌های تولیدی انجام شده است، فناوری پایه ترانسفورماتور از زمان اختراع ثابت مانده است.
با تکیه بر القای الکترومغناطیسی ساده برای عملکرد، ترانسفورماتورها هیچ قطعه متحرکی ندارند که در طول زمان به دلیل تنش های مکانیکی فرسوده شوند. این راز متوسط ​​طول عمر مورد انتظار 30 ساله با نگهداری بسیار کم است.
ترانسفورماتورها در مقایسه با هزینه ساخت جدید نسبتاً ارزان هستند، مگر اینکه به طور کامل بازگردند.
پس از اثبات اینکه واقعاً یک مورد اقتصادی از ترانسفورماتورهای بازسازی شده وجود دارد، اکنون باید مزایا و خطرات آن را تجزیه و تحلیل کنیم.

ترانسفورماتور 500 کاوا دست دوم سایت کالا برق 121
ترانسفورماتور  دست دوم سایت کالا برق 121

مزایا

1) سرعت تحویل

زمان تولید ترانسفورماتور جدید در  ایران بین6 تا 8 هفته بسته به شرایط بازار است. این بازه زمانی به سادگی برای بسیاری از پروژه ها، به ویژه موقعیت های تعویض اضطراری، گزینه ای نیست. زمان سرب بازسازی مدوکس بین 1 تا 3 هفته است. هزینه نگهداری موجودی کافی بسیار خارج از محدوده اکثر توزیع کنندگان برق است. این فرصتی را برای بازسازی‌کنندگان ایجاد می‌کند تا موجودی با طیف وسیعی از ولتاژها را برای رفع نیازها در صورت بروز نگه دارند.

2) هزینه کمتر

ترانسفورماتورهای بازسازی شده بین 10 تا 40 درصد هزینه کمتری نسبت به ترانسفورماتورهای جدید دارند. اما در مورد صرفه جویی در هزینه برق با طراحی های جدید و کارآمدتر چطور؟ در حالی که افزایش بازده جزئی در طراحی ترانسفورماتور حاصل شده است (حدود 1-2٪ تا DOE 2016)، صرفه جویی در صورتحساب های برق توسط شرکت برق هرگز هزینه اولیه اضافه شده برای ترانسفورماتور جدید را جبران نمی کند.

3) خطر شکست کمتر

اکثریت قریب به اتفاق خرابی ترانسفورماتور بلافاصله پس از برق رسانی رخ می دهد. خرابی های نسبتا کمی بین سال 3 و 30 سرویس رخ می دهد. به این معنی که اگر یک ترانسفورماتور با موفقیت برق رسانی شده باشد، برای مدتی سرویس شده باشد، و سپس بدون هیچ مشکلی از سرویس خارج شود، خریدار ثانویه چنین واحدی بیمه اضافی دریافت ترانسفورماتوری را دارد که واقعاً در این زمینه اثبات شده است.

4) اثرات زیست محیطی کمتر

برخی پیشنهاد می کنند که ترانسفورماتورهای جدیدتر و کارآمدتر به دلیل تلفات کمتر، سازگار با محیط زیست هستند. با این حال، افزایش بهره وری جزئی که در سال های اخیر ایجاد شده است، هرگز اثرات زیست محیطی تولید یک ترانسفورماتور جدید را خنثی نمی کند. طبق گزارش EPA، تولید 5 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای  ایران را تولید می کند. فرآیند بازسازی تقریباً هیچ گاز گلخانه ای تولید نمی کند.

 

پس سبز شوید و بازسازی شده بخرید!

 

 

ترانسفورماتور 25 کاوا سه فاز دست دوم
ترانسفورماتور 25 کاوا سه فاز دست دوم

معایب

1) مشکلات ایجاد شده توسط بازسازی‌کنندگان با کیفیت پایین

ممکن است ترانسفورماتور بدون هیچ مشکلی از سرویس خارج شده باشد، اما یک بازسازی کننده با کیفیت پایین ممکن است مشکلی را مطرح کرده باشد که قبلاً به دلیل عملکرد ضعیف وجود نداشت.

2) کوتاه شدن طول عمر به دلیل تاریخ ناشناخته
مالک قبلی ممکن است به دلیل برخی مشکلات شناخته شده از شر ترانسفورماتور خلاص شده باشد.

به حداقل رساندن خطرات

یک بازسازی کننده با کیفیت می تواند به راحتی این خطرات قابل توجه را جبران کند. به همین دلیل مهم است که نه تنها محصول بلکه سازنده را نیز واجد شرایط کنید. قبل از خرید هر ترانسفورماتور تعمیر شده، مطمئن شوید که شرکت تولید کننده ترانسفورماتور می تواند حداقل …

پس از بازسازی ترانسفورماتور، گزارش های آزمایش ANSI C.57 را ارائه دهید
مایل به انجام تست شاهد / تورهای کارخانه باشید
ارائه نتایج تجزیه و تحلیل گاز محلول (DGA) قبل از بازسازی*
دارای یک فرآیند بازسازی مستند به طور رسمی
حداقل یک سال گارانتی ارائه دهید

نتیجه

بازسازی ترانسفورماتور تقریباً از زمان اختراع این فناوری یک صنعت مهم بوده است. خرید یک ترانسفورماتور بازسازی شده اغلب یک گزینه عالی در هنگام نیاز به تعیین ضرب الاجل و بودجه پروژه است. لزوماً جدید بهتر از بازسازی نیست، اما همیشه باید دقت لازم را انجام دهید و سازنده را واجد شرایط کنید تا مطمئن شوید که محصولی با کیفیت دریافت می کنید.

بازرگانی کالا برق 121  در ترانسفورماتورهای سه فاز جدید و بازسازی شده تخصص دارد و هزاران ترانسفورماتور را همیشه در انبار نگه می دارد. همین امروز با ما تماس بگیرید تا ببینید چگونه می توانیم به شما کمک کنیم! نیاز شما هر چه باشد سایت کالا برق 121 راه حل های جدید و بازسازی برای پروژه شما دارد.

* اطلاعات بیشتر درباره نتایج  توسط تیم کالا برق 121

روغن داخل ترانسفورماتور به عنوان یک عایق الکتریکی و به عنوان یک محیط خنک کننده عمل می کند. اما یک ابزار تشخیصی عالی نیز به ما می دهد. هر گونه مشکل داخلی ترانسفورماتور (مانند قوس الکتریکی یا گرم شدن بیش از حد) ترکیب شیمیایی سیال را تغییر می دهد و گازهای قابل احتراق تولید می کند. این گازها به راحتی از طریق آزمایش DGA مورد آزمایش قرار می گیرند. این آزمایش به شما ایده ای از تاریخچه واحد می دهد. اگر برخی از گازها ظاهر شوند، سازنده باید بتواند توضیح دهد که چرا آنها وجود دارند و قصد دارند برای رفع مشکلی که در وهله اول باعث گازگرفتگی شده است، انجام دهند. ترانسفورماتورهایی که به دلیل گرم شدن بیش از حد یا بارگذاری بیش از حد “به سختی کار می کنند” اغلب دارای مقداری گاز هستند که ناشی از خرابی کاغذ عایق است. دانستن وضعیت ترانسفورماتور قبل از بازسازی برای تعیین آن مهم است. برخی از بازسازی‌کننده‌های بی‌کیفیت به سادگی روغن را با روغن جدید جایگزین می‌کنند تا شواهد سوء استفاده را پاک کنند.

kalabargh121
ارسال دیدگاه