اهمیت ترانسفورماتور در بخش صنعت

ترانسفورماتور در سایت کالا برق 121

اهمیت ترانسفورماتور در بخش صنعت

ترانسفورماتورها اطمینان حاصل می کنند که منبع تغذیه به طور مناسب، ایمن و با دقت استفاده می شود تا از قطع برق در بخش صنعتی جلوگیری شود. به همین دلیل است که اهمیت ترانسفورماتورها در بخش صنعت کاملاً شناخته شده است. وظیفه اصلی ترانسفورماتور افزایش یا کاهش ولتاژ موجود به سطح ولتاژ مناسب برای استفاده در یک مدار الکتریکی است.

همانطور که همه می دانیم ماشین آلات و تجهیزات عظیم بخشی از بخش صنعتی هستند. ترانسفورماتورهایی که مقدار قابل توجهی ولتاژ به آنها می دهند بدون شک در بخش های مختلف مهم هستند. وسایل مختلفی که از ترانسفورماتورها استفاده می کنند را می توان در همه جا از پست ها و نیروگاه ها گرفته تا صنایع هوافضا، بیوشیمیایی، تولیدی و مخابراتی یافت.

علاوه بر این، با انقلاب پررونق در صنایع تولیدی، در سال 2020، نصب سالانه ترانسفورماتورهای قدرت از 6000 دستگاه فراتر رفت و انتظار می‌رود بازار بین سال‌های 2021 تا 2027 با نرخ بیش از 5 درصد رشد کند.

برای آگاهی از اهمیت ترانسفورماتورها در بخش صنعتی، ابتدا باید برخی از جنبه های مهم ترانسفورماتور را شناسایی و درک کنیم. بر این اساس، برای سهولت درک موضوع، موضوعات ذکر شده در زیر را بیشتر در این وبلاگ که از سمت سایت کالا برق 121 ارائه گردیده است  مورد بحث قرار خواهیم داد.

1. ترانسفورماتور چیست؟

این یک نوع دستگاه الکتریکی است که از القای الکترومغناطیسی برای انتقال انرژی الکتریکی از یک مدار به مدار دیگر استفاده می کند. معمولاً برای تقویت یا کاهش سطوح ولتاژ بین مدارها استفاده می شود.

سیم پیچ های اولیه، سیم پیچ های ثانویه و هسته مغناطیسی سه جزء اصلی ترانسفورماتور هستند. پیچ هایی که به منبع اصلی برق متصل می شوند به عنوان سیم پیچی اولیه شناخته می شوند. شار مغناطیسی از هسته مغناطیسی عبور می کند و با سیم پیچ ثانویه متصل می شود و باعث ایجاد یک emf القایی می شود. ولتاژ تولید شده توسط سیم پیچ های ثانویه برای تغذیه مدارهای دیگر استفاده می شود.

 

2. نیاز به استفاده از ترانسفورماتور چیست؟

برق به عنصر جدایی ناپذیر زندگی روزمره ما تبدیل شده است و زندگی بدون آن غیرقابل تصور است. صنایع مطمئناً به یک منبع انرژی ثابت نیاز دارند و بدون شک به یک ترانسفورماتور برای کاهش ناپایداری های ولتاژ نیاز دارند، زیرا برخی از ماشین آلات به دلیل مشکلات ولتاژ مستعد خرابی هستند.

ترانسفورماتور راه حلی برای همه این مشکلات است و قابلیت اصلاح آنها را دارد. صنایعی که از ماشین آلات تخصصی استفاده می کنند نیازی به نگرانی در مورد ترانسفورماتور ندارند زیرا ترانسفورماتورهای فشار قوی به طور خاص برای چنین مصارفی ساخته شده اند. در بیشتر بخش‌ها، کاربردهای جریان قابل توجهی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کارگران در معرض شوک‌های مرگبار بالقوه قرار می‌گیرند، اما این امر با استفاده از یک ترانسفورماتور جریان تخصصی کاهش یافته است.

از آنجایی که ترانسفورماتور جریان سفارشی جریان الکتریکی را اندازه گیری می کند، حتی اگر مدار خیلی زیاد باشد، جریان کمتری ارائه می دهد. در نتیجه، صنایع مدرن نیازی به نگرانی در مورد مشکلاتی که ممکن است در نتیجه قطع برق ایجاد شود، نداشته باشند و خروجی آنها ممکن است به شرط داشتن ترانسفورماتورهای مناسب رشد کند.

3. اهمیت ترانسفورماتورها در بخش صنعتی چیست؟

وظیفه ترانسفورماتور افزایش یا کاهش ولتاژ متناوب در حالی که سطح توان و فرکانس را ثابت نگه می دارد. تعداد چرخش در سیم پیچ های اولیه و ثانویه تعیین می کند که سطح ولتاژ افزایش یا کاهش یابد. اهمیت ترانسفورماتورها در صنایع زیر سفارشی می شود:

صنایع خودروسازی

در حال حاضر ترانسفورماتورهای هوشمند سفارشی برای شارژ باتری های بسیاری از وسایل نقلیه الکتریکی به طور همزمان در حال توسعه هستند. آنها می توانند سطوح ولتاژ را کنترل کنند و در عین حال در هزینه صرفه جویی کنند.

صنعت الکتروشیمی

آبکاری یک روش معمولی در صنعت الکتروشیمیایی است. عناصر مختلفی مانند مس، روی، آلومینیوم، کلر و غیره الکترولیز می شوند – ترانسفورماتورهای یکسو کننده نقش مهمی در این فرآیندها دارند.

صنعت تولید فولاد

برای اطمینان از تامین ولتاژ بالا ایمن، از ترانسفورماتورهایی با طراحی خاص استفاده می شود. آنها برای مقاومت در برابر تنش های دی الکتریک، مکانیکی و حرارتی یک کوره فولادی طراحی شده اند.

آنها همچنین در صنایع مختلفی از جمله هوافضا، نظامی، بیوشیمیایی و بیوپزشکی، پردازش داده ها، ارتباطات و تولید به کار می روند.

ما یاد گرفتیم که چگونه می توان از انواع مختلف ترانسفورماتور در موقعیت های مختلف استفاده کرد. با این حال، در یک سیستم انتقال و توزیع برق، ترانسفورماتور حیاتی است. از نظر ترانسفورماتورهای شبکه الکتریکی، آنها یک راه نجات واقعی در طول طوفان هستند.

 

آنها به طور مداوم در سراسر جهان به روشی ایمن و عمدتاً مورد توجه عموم قرار نمی گیرند، عملکرد قابل اعتمادی دارند. به عبارت ساده ترانسفورماتورها برای تغییر ولتاژ جریان متناوب که از یک مدار الکتریکی به مدار دیگر توسط القای الکترومغناطیسی جریان می یابد، طراحی شده اند.

این دستگاه ها دارای دو یا چند سیم پیچی هستند که به دور یک هسته آهنی پیچ خورده اند که بسته به موقعیت، ولتاژ ابزارهای الکتریکی را کاهش یا افزایش می دهند. تعداد سیم پیچ ها در یک ترانسفورماتور با مقدار ولتاژ الکتریکی که باید تحویل دهد تعیین می شود.

ترانسفورماتورها دارای دو نوع سیم پیچ هستند: سیم پیچ اولیه و ثانویه که هر دو به میدان های مغناطیسی متصل هستند که به عنوان رسانا عمل می کنند. ترانسفورماتورهای پله‌آپ برای بالا بردن سطح ولتاژ استفاده می‌شوند، در حالی که از ترانسفورماتورهای کاهنده برای کاهش آن‌ها استفاده می‌شود.

ترانسفورماتورها هیچ قطعه متحرکی ندارند، بنابراین به اندازه سایر تجهیزات به تعمیر و نگهداری نیاز ندارند. از طرف دیگر، ترانسفورماتورهای قدرت باید به طور منظم نگهداری شوند زیرا عمر و عملکرد آنها به آنها بستگی دارد.

متأسفانه، به دلیل قابل اعتماد بودن ترانسفورماتور، گاهی اوقات تعمیر و نگهداری و نگهداری منظم نادیده گرفته می شود. در نتیجه، طول عمر ترانسفورماتور کاهش می یابد و در نهایت منجر به خرابی و خرابی می شود.

با در نظر گرفتن همه اینها، درک و تجزیه و تحلیل دقیق داده های به دست آمده از ترانسفورماتورهای نظارتی بسیار مهم است. داده های نگهداری جمع آوری شده باید به درستی مورد بررسی قرار گیرد تا عملکرد و قابلیت اطمینان ترانسفورماتور بهبود یابد. علاوه بر این، برنامه های تعمیر و نگهداری اطلاعات ضروری را در مورد مشکلات موجود ارائه می دهد که ممکن است نیاز به تعویض یا تعمیر ترانسفورماتور داشته باشد.

رایج ترین کاربردهای ترانسفورماتور چیست؟

برای به دست آوردن سطح ولتاژ مورد نظر از یک ترانسفورماتور استفاده می شود. ترانسفورماتور پله‌آپ برای افزایش ولتاژ استفاده می‌شود، در حالی که از ترانسفورماتور کاهنده برای کاهش ولتاژ استفاده می‌شود.
در مدار AC، ترانسفورماتور می تواند مقدار خازن، سلف یا مقاومت را تغییر دهد. در نتیجه، به عنوان مبدل امپدانس عمل می کند.
ترانسفورماتور همچنین برای قطع برق دو مدار استفاده می شود.
ترانسفورماتور برای تطبیق امپدانس ها استفاده می شود.
ترانسفورماتورها برای ساخت وسایل اندازه گیری الکتریکی مانند ولت متر، آمپرمتر و رله استفاده می شوند.
این یک ابزار اصلاح است. فرآیند تبدیل A.C به D.C به عنوان یکسوسازی شناخته می شود. انتقال ولتاژ بالا نیاز به استفاده از یکسو کننده ها را دارد. شارژر موبایل بهترین نمونه یکسو کننده است.
از جمله در تنظیم کننده های ولتاژ و تثبیت کننده ها، از جمله موارد دیگر استفاده می شود.
اغلب در فرآیند انتقال و توزیع برق استفاده می شود.

نتیجه

در نتیجه نظارت و مدیریت تنظیم ولتاژ و منبع تغذیه در یک صنعت، یک مجتمع مسکونی یا یک مرکز تجاری ضروری است. نه تنها این، بلکه ترانسفورماتورها به طور گسترده در انتقال و توزیع برق استفاده می شوند.

ترانسفورماتور یک جزء حیاتی در انتقال نیرو مقرون به صرفه است. از این رو برای دریافت چنین ترانسفورماتوری با کیفیت و درجه یک، می توان به سایت کالا برق 121 ، یکی از بهترین شرکت هایی که مدل ها، اندازه ها و ظرفیت های عالی ترانسفورماتورها را ارائه می دهد، مراجعه کرد.

سایت کالا برق 121  تضمین می کند که انواع مختلف ترانسفورماتورها را بدون افت کیفیت ارائه می کند و با ارائه یک راه حل ترانسفورماتور انتها به انتها به غلبه بر چالش های مربوط به برق کمک می کند. پشتیبانی مشتریان آن به صورت 24*7 است و این تیم حتی برای ارائه خدمات تعمیر به برندهای مختلف آماده در خدمت شماست. برای بهترین خدمات مشتری و ترانسفورماتورهای کلاس جهانی، سایت کالا برق 121 راه حل اصلی شماست. برای روشن شدن ابهامات خود با آنها تماس بگیرید تا مشاوره رایگان دریافت کنید.

kalabargh121
ارسال دیدگاه